sobota, 30 marca 2013

Pisanki z wydmuszek! DIY

Pisanki zrobiłam już wczoraj, ale niestety nie miałam kiedy wrzucić notki, bo byłam wczoraj i dzisiaj w pracy. Tak więc na początku zrobiłam wydmuszki (dla przypomnienia - nakłuwamy na szczycie i od spodu jajko igłą, trochę wiercimy, by była większa dziura i dmuchamy w jedną z takich dziurek w jajku nad miseczką).
I zabrałam się do ozdabiania skorupek :)

Pierwszą pisankę postanowiłam udekorować kuleczkami uformowanymi z chusteczki higienicznej (można wybrać wersję z kolorową bibułą) i starymi lakierami do paznokci.

Tak wyglądała po obklejeniu jej kuleczkami. Do klejenia zastosowałam kropelkę.

Jako podstawka do pisanki posłużył mi wełniany kwiatek odpruty z czegoś starego.
Drugą pisankę postanowiłam ozdobić koralikami.

Te ciekawe "cekinowe" motylki zostały mi po rozwalonym kolczyku. Na dole skorupkę pomalowałam na biało, a na górze przykleiłam drobniejsze koraliki i  "wydzierankę" z papieru kolorowego.

A oto efekty :D Po lewej znajduje się kogucik, ręcznie robiony (dostałam od babci, ale nie jestem pewna, czy ona go robiła), w środku niemalże carskie Jajko Faberge, a po prawej, nieco krzywa pisanka z kuleczek i lakierów.


Oczywiście na moim stole nie zabrakło zwykle pokolorowanych jajek, także takich farbowanych w cebuli i burakach.


Wesołych Świąt życzę i pozdrawiam, Florka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz